Powitanie  Conieco  Na afiszu  Teatr  Filmografia  Dyskografia  Wydawnictwa  Piosenki  Galeria  Wywiady  Media  Linki  Historia  Kontakt

 YouTube  


          Witam wszystkich miłośników muzyki Jerzego Satanowskiego na nie całkiem nieoficjalnej stronie. Strona powstała by podzielić się i w jednym miejscu zebrać dorobek Jerzego Satanowskiego – człowieka orkiestry: kompozytor, aranżer, pianista, reżyser teatralny, muzyczny samouk. Ale także doskonały organizator, juror, przyjaciel artystów, człowiek teatru, filolog, a prywatnie miłosnik i znawca poezji. Początek strony przypadł na dekadę 35 - lecia pracy artystycznej i śmierć Irenki Biegańskiej, która razem z kompozytorem zrobiła kostiumy, scenografię i charakteryzację do setki przedstawień.

Dziękuję tutaj i z osobna w serwisie wszystkim za pomoc w tworzeniu strony a mianowicie: 
Annie Barc, Dorocie Czupkiewicz, Celinie Muza, Joannie Satanowskiej, Sylwii Rydlewskiej, Andrzejowi Ozga oraz Jerzemu Satanowskiemu. 
Dziękuję za pomoc w skanowaniu okładek płyt i programów: 
Halinie Grobelskiej, Joannie Babral, Pawłowi Migdałek, Januszowi Lewandowskiemu i Krzysztofowi Wrzos.

Jeśli dysponujesz informacjami, które nadają się na stronę to chętnie zamieszczę. Szukam też tekstów piosenek z przedstawień: Czerwone nosy, Decadance i innych.



^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

2022
= 50 lat pracy

Premiera we wspólczesnym

 "A KOMÓRKA DZWONI" - Sarah Ruhl
Przekład: Małgorzata Semil
Reżyseria: Maciej Englert
Scenografia: Maciej Stajewski
Kostiumy: Anna Englert
Muzyka: Jerzy Satanowski
Światło: Katarzyna Łuszczyk
Ruch sceniczny, układy: Janusz Sieniawski
Premiera: 11.09.2022







„Edward Stachura. Między mną a mgłą” – spektakl muzyczny, reż. Jerzy Satanowski
Scenariusz, reżyseria i kierownictwo muzyczne: Jerzy Satanowski

Wykonawcy:
Artur Żmijewski
Kuba Blokesz
Paweł Ruszkowski
Krzysztof Stępień
Zespół „Trzy dni później” w składzie:
Joanna Piwowar-Antosiewicz
Marta Groffik-Perchel
Marta Piwowar-Wierzbicka
Dominik Rosłon - fortepian, perkusja
Wiesław Wysocki - Klarnety, Saksofony, Flet, Klawisze
Paweł Pańta - Kontrabas
Kierownictwo produkcji: Dominika Porwit

Produkcja: Teatr Mały Tychy
29.05.2022 godz. 18:00
w ramach IX Tyskiego Festiwalu Słowa LOGOS FEST - edycja Stachura
28.05.2022 o godz. 20:00
na kanale YT Teatru Małego w Tychach - Dialog o słowie - rozmowa Teresy Drozdy z Jerzym Satanowskim


LOGOS FEST - Dialog o Słowie - rozmowa Teresy Drozdy z Jerzym Satanowskim





"WACHLARZ" - Carlo Goldoni
Przekład: Jarosław Iwaszkiewicz
Reżyseria i opracowanie tekstu: Maciej Englert
Scenografia: Marcin Stajewski
Kostiumy: Anna Englert
Muzyka: Jerzy Satanowski
Światło: Katarzyna Łuszczyk
Premiera: 16.10.2021
Teatr Współczesny Warszawa







DOROTA KASSJANOWICZ



TEATR SIEMASZKOWEJ RZESZÓW
Reżyseria, muzyka: Jerzy Satanowski
Kostiumy: Jolanta Łobacz
Premiera 28.08.2020
















PIOTR BUKARTYK

„Kaszana, zdalnie sterowana”



Muzyka i słowa: Piotr Bukartyk

Scenariusz i reżyseria: Jerzy Satanowski

Kierownictwo muzyczne: Fabian Włodarek, Jerzy Satanowski

AKTORZY

Katarzyna Żak, Krystyna Tkacz, Dorota Osińska, Magdalena Piotrowska, Artur Barciś, Arkadiusz Brykalski, Jan Janga Tomaszewski

MUZYCY

Fabian Włodarek: Piano, akordeon

Wiesław Wysocki: Saksofony, klarnety,flet, klawisze.

Paweł Stankiewicz: Gitary

Konrad Kubicki: Bas

Robert Siwak: Perkusjonalia

 

 

OPIS.

Twórczość Piotra Bukartyka nie jest łatwa do zdefiniowania. Jest opisywany jako: autor, kompozytor, konferansjer, aktor( miał i taki epizod), ale przede wszystkim pieśniarz  poruszający się na pograniczu wielu gatunków muzycznych, mieszający rocka, bluesa, regge, folk z kabaretem i piosenką literacką.
Napisał przeszło 400 piosenek, niektóre z nich zostały okrzyknięte hitami np. „Kobiety jak te kwiaty”, „Niestety trzeba mieć ambicję”, „Sznurek”, „W życiu liczy się porządek  czy „Małgocha".

Wystartował w 1980 roku zaczynając od poezji śpiewanej. W 1982 i 1983 zajął pierwsze miejsce w Olsztyńskich Spotkaniach Zamkowych. Potem przyszły kolejne nagrody, m. in. na Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie (1984 i 1985), na Ogólnopolskich Spotkaniach Twórców i Wykonawców Piosenki Autorskiej. Na początku lat 90 dwukrotnie wystąpił na festiwalu w Opolu a w 1991 roku wygrał Kabareton. W latach 1991–1997 współpracował z kabaretem Pod Egidą.

W 1997 Piotr Bukartyk nagrał pierwszy album  "Szampańskie wersety"  wydany przez Sony Music Polska. Muzyka na płycie znacznie odbiegała od twórczości, z którą Bukartyk był do tej pory kojarzony - krążek zawierał 11 piosenek, będących parodiami znanych nurtów muzycznych. Album przyniósł artyście nominację do Fryderyka w kategorii dance i techno.

Artysta początkowo występował w typowo bardowskim anturażu: gitara akustyczna i śpiew, ale w 1998 roku  rozpoczął współpracę z zespołem Sekcja. Jej efektem był  album zatytułowany "Z głowy". Stylistycznie oscylował on wokół dosyć tradycyjnie pojmowanego rocka, ale teksty pozostały utrzymane w konwencji pół-poważnej, co można już zaobserwować po samych tytułach kompozycji, jak "Wino proste musi być" czy "Kaszana".

Kolejną płytę "Ideały" Bukartyk nagrał w roku 2003 roku (premiera nastąpiła 31 stycznia 2004), a w radiowej Trójce promował ją utwór "Małgocha". W listopadzie 2007 premierę miał album "Live czyli 25 l wody w ustach", który jest zapisem koncertu w studiu im. Agnieszki Osieckiej z 13 maja tego roku.

Bukartyk udziela się także w radio. Od lipca 2007 do 2009 prowadził audycję Ładne kwiatki w Trójce. Występuje także w piątkowych audycjach Zapraszamy do Trójki. Był także stałym gościem audycji, prowadzonych przez Wojciecha Manna , w których wykonywał piosenki-felietony. Muzyk ma także na koncie współpracę z Telewizją Polską (kanał I), w której w latach 1992-1994 prowadził program "Powrót bardów". Od roku 2012 wraz zespołem Szałbydałci występuje w programie Wojciecha Manna Kocham to, co lubię, w którym odpowiada za oprawę muzyczną i tekstową.

Szerokiej publiczności znany od lat m.in. z piątkowych audycji "Urywki z Rozrywki" w radiowej Trójce.

Od 2010 roku prowadzi na Przystanku Woodstock warsztaty muzyczne w ramach Akademii Sztuk Przepięknych.

Czasami Bukartyk komponuje utwory dla innych artystów ( Varius Manx, Mieczysław Szcześniak, Andrzej Krzywy), jednak zazwyczaj to on sam jest interpretatorem swoich piosenek.

Nasz spektakl chce być pierwszą próbą przeniesienia tych piosenek na innych wykonawców i to wykonawców pozornie nie z tej samej bajki, czyli aktorów i to aktorów bardzo charakterystycznych.

Jako autor scenariusza i reżyser uważam, że będzie to przygoda ciekawa i zaskakująca zarówno dla publiczności jak i autora. Oczywiście mamy zgodę Bukatryka na ten eksperyment i obietnicę stałej współpracy, czyli uzupełnienie spektaklu nowymi utworami.

Gdybym miał jednym zdaniem określić ten spektakl napisałbym tak: Poetycko-kabaretowa Opowieść o współczesnej Polsce nie pozbawiona akcentów uniwersalnych.

                                                              Jerzy Satanowski.


Zobacz zwiastun